10.11.2014

Trend: Nuta słodkości w postaci bohaterów bajek (Trend: A bit of sweetness in the form of animated characters)

Place mat Home&You
Moje dzieciństwo kojarzy mi się z niedzielnymi wycieczkami z rodzicami do firmowych sklepów na Piątej Alei takich jak Disney Store, Coca Cola Store czy Warner Bros Store. Tych sklepów dziś już nie ma, choć istnieje sklep Disney na Manhattanie ale w innym miejscu. Jako dziecko dorastające w latach 90 w Nowym Jorku, rozrywką były bajki Disneya oraz Warner Bros, zanim świat bajek zmienił się nie do poznania. Kochałam dalmatyńczyki, Lolę z Bugs Bunny, czy Tweety. A jako dziecko, otaczałam się notesami, ubraniami, i naczyniami z tymi właśnie bohaterami.

Kiedyś, to było zwyczajnie słodkie, niewinne, dziecięce. Dziś, marki takie jak Reserved czy H&M ponownie wprowadzają naszych ulubionych bohaterów do swoich kolekcji. Powstają skarpetki, bielizna, t-shirty, bluzy z nimi na czele, z oznaką Disney. Jako dorośli już ludzie, kupujemy je.

Czy jest to nostalgia, powrót do dzieciństwa? Być może. Ale patrząc na zmieniającą się modę i chęć wyróżnienia się ubiorem na ulicy, ryzykujemy zakładając bluzę z łapami Mickey, czapkę z jej uszami, czy t-shirt z nadrukiem w stylu vintage. 

Moschino stworzyło kolekcję nawiązująca do McDonalda, tak więc inne firmy prezentują kolekcje słodkie, dziecinne naiwne, lecz jednocześnie bezpieczne na co dzień nie tylko dla miłośników mody ulicznej.

Oprócz mody, w sklepach takich jak Home & You znajdziemy kubki, fartuszki czy podkładki na stół z myszką Mickey lub Minnie. Ostatnio podczas zakupów w supermarkecie zaopatrzyłam się w przesłodki kubek M&M's w zestawie z cukierkami. Cała kolekcja to sześć kubków, z każdym M&M'sem. Może posiadanie takich drobiazgów kuchennych nie pasuje dla miłośników spójnego stylu, np. prowansalskiego gdzie każda rzeczy jest w kolorze białym, beżowym i nic poza tym. 

Ubrania jak i inne bibeloty z naszymi ulubionymi bohaterami bajek nie są obciachowe - są modne bo były i są częścią nas, są klasyczne. Reklamy z gadającymi M&M'sami zna każdy, a kto był na Times Square w Nowym Jorku czy w Disney Landzie zapewne ma zdjęcie z bohaterem czyli człowiekiem w przebraniu bohatera. To nie świadczy o niedojrzałości czy próbie pozostania dzieckiem, to świadczy o otwartości i zmierzaniem się z przeszłością jak i z teraźniejszością.

Nie założyłabym t-shirtu z Hello Kitty bo to nie za moich czasów, i to nie klasyka, ale Myszka Minnie, owszem. Na ulicy zachwyciły mnie legginsy szare z czarnymi z printem na całości, a były to czarne uszy myszki Mickey. Już dziś planuję wizyty w nowojorskich sklepach Disney oraz M&M's, i nie skończą się bez zakupu słodkich drobiazgów.

Trend: A bit of sweetness in the form of animated characters

My childhood brings to mind memories of Sunday trips with my parents to brand stores on Fifth Avenue, such as the Disney Store, Coca Cola store or Warner Bros. store. These stores no longer exist, although there is a Disney store in Manhattan but in another place. As a child growing up in the 90s in New York, my entertainment was composed of Disney cartoons and Warner Bros., before the world of fairy tales changed beyond recognition. I loved the Dalmatians, Lola from Bugs Bunny or Tweety. And as a child, I surrounded myself with notebooks, clothes, and utensils featuring these characters. 

Once, it was just sweet, innocent, childlike. Today, brands such as Reserved or H & M introduce our favorite characters to their collections. They feature socks, underwear, t-shirts, sweatshirts with them, and with a Disney tag. And as adults, we buy them. 

Is it nostalgia, a return to childhood? Perhaps. But looking at the changing fashions and the desire to stand out on the street, you take the risk and wear a sweatshirt with Mickey paws or a hat with Mickey ears, or a t-shirt a character printed on in vintage.  

Moschino created a collection resembling McDonald's, as other companies showcase collections of sweet, childish, naive fashions, which at the same time are safe for every day, and not only for lovers of street fashion. 

In addition to fashion, stores such as Home & You sell mugs, aprons, or place mats with Mickey or Minnie Mouse. Recently while shopping at the supermarket I bought a sweet M & M's mug with candy inside. The collection consists of six cups, for each M & M's color. Maybe having such kitchen accessories doesn't with in with lovers of coherent style, for example, Provence where every thing is in white, beige and nothing else. 

Clothes and other trinkets featuring our favorite fairy tale characters are not lame - they are trendy because they were and are a part of us, they're classics. Everyone knows the ads with talking M & M's, and whoever was in Times Square in New York or at Disney Land probably has a picture with an animated hero, i.e. a person disguised as a hero. This is not an indication o immaturity or an attempt to remain a child, it testifies to the openness and connection of the past to the present. 

I wouldn't necessarily wear a t-shirt with Hello Kitty because it's not from my time, and it's not a classic, but Minnie Mouse, yes. On the street, I was impressed with gray leggings with black print all over them in the form of black Mickey Mouse ears. Today, I'm already planning to visit the Disney store and M&M's stores in New York, and don't plan on exiting them without buying something sweet to take home.
























Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Your comments