11.15.2014

Moda na fitness - promowanie ubrań, czy zdrowia? (Fashionable fitness - promoting clothes, or health?)

Nike
W ostatnim czasie, moda na fitness rozpowszechniła się, stając się codziennością. Dziś nosimy legginsy, buty sportowe, bluzy, nie tylko na siłownię czy rower, ale także na co dzień. "Modne" stało się bycie fit, co widać po rosnącej popularności takich postów na blogach jak i mediach społecznościowych. Pytaniem jest jednak, czy jest to moda na ubieranie się w sportowe rzeczy i promowanie ich, czy rzeczywiście promowanie zdrowego trybu życia.

Dla niektórych, zwłaszcza z dużą ilościach followersów na portalach społecznościowych, nie ma nic trudnego w promowaniu prezentu od popularnych firm sportowych, jak Nike czy Adidas. Dla firmy, to jest rodzaj efektywnego marketingu czy PR. Przysyłają buty, które ich nic nie kosztują, blogerce za darmo, ona robi w nich zdjęcia, i natychmiast lajkuje te zdjęcia kilkaset czy nawet tysiąc osób, pytając gdzie takie można kupić, bo są fajne, bo ona ma je na sobie, a idolki też takie chcą. Dla firmy, to jest cel osiągnięty. Rośnie sprzedaż. Dla blogerki, promowanie zdrowego wizerunku też wychodzi na dobre, nawet jeśli na siłowni nigdy w życiu nie była, a jedyne zdrowe rzeczy jakie spożywa to przetworzony sok z supermarketu (też w celach promocyjnych) czy gotowy catering (też reklama).

I nagle robi się głośno, że ciuchy sportowe są na topie, jak i diety jakiejśtam firmy cateringowej, czy nowy super (przetworzony) sok, czy ćwiczenia nowej videoblogerki.

Ale jest też inna strona fitnessu jeśli chodzi o modę. Dla wielu, modne stało się niejedzenie glutenu czy przetworzonych rzeczy bo wiedzą co to naprawdę oznacza dla zdrowia, a kolorowe dopasowane ubrania firm, promowane przez wysportowane modelki, tym bardziej zachęcają do fitnessu. W końcu fitnessowe postanowienia to powód do 1. zakupu nowego sportowego stroju i butów 2. zaprezentowania smukłej sylwetki 3. lepszego samopoczucia 4. wkroczenia na drogę efektów długotrwałych, jeśli chodzi o ciało i zdrowie.

Powstały różnego typu aplikacje fitness, książki i gazety związane ze zdrowym trybem życia cieszą się popularności, a znane ambasadorki fitnessu czy gotowania używając naturalnych produktów, wypromowały się w internecie z prędkością światła.

Każda osoba ma indywidualne podejście do fitnessu czy mody sportowej. Czy jest to zrobienie zakupów w wygodnym stroju, czy wylegiwanie się w domu w dresach nie pozwalając na to aby taki strój ujrzał światło dzienne, czy noszenie ubrań na co dzień bo pasują do codziennego życia. Lecz noszenie modnych butów czy dresu nie przyniesie długotrwałych efektów. Moda sportowa ma to do siebie, że zazwyczaj osoby preferujące taki styl ubioru, są aktywne fizycznie czy lubią sport. A do tego, często są też zwolennikami zdrowego jedzenia, więc wybór stroju jak najbardziej pasuje. 

Promocja popularnych marek sportowych poprzez znane modelki jest na pewno skuteczna, bo która kobieta nie chciałaby tak wyglądać? Dla jednej jest to ideał dodający motywacji do ćwiczeń, dla innych jest to niczym manekin do pokazywania ubrań, więc kupują takie legginsy i siedzą w nich na kanapie.

W latach 90 mieliśmy Cindy Crawford czy Claudia Schiffer, w kolorowych strojach, na nagraniach DVD. Dziś modelki takie jak Karlie Kloss czy Doutzen Kroes promują Nike, filmiki na YouTube, czy siłownie. Noszą markowe ciuchy, popijają zielone soki, są fit. Na wybiegach widzimy sneakersy, w sklepach szalejemy na widok nowych kolekcji sportowych, jak Alexander Wang for H&M. Ale czy jesteśmy fit, czy po prostu jest to dla nas modne, jak nowa para butów, które za rok wyjdą z mody?


Fashionable fitness - promoting clothes, or health?

In recent times, sporty fashion quickly spread, becoming mainstream. Today we wear leggings, sneakers, sweatshirts, not just to the gym or when biking, but every day. It has become "fashionable" to be fit, as evidenced by the growing popularity of such posts on blogs and social media. The question is, however, whether it is fashionable to dress in sportswear and promote it, or to actually promote a healthy lifestyle.

For some, especially with large amounts of followers on social networks, there is nothing difficult in promoting gifts from popular sports companies like Nike and Adidas. For the company, this is an effective kind of marketing or PR. They send over shoes that do not cost them anything, the blogger gets them for free, takes pictures in them, and immediately these pictures are liked by a few hundred or even a thousand people asking where they can buy them, because they are cool, because she's wearing them, and her idols want them. For a company, the goal is achieved. Sales grow. For bloggers, promoting a healthy image is also a good thing, even if they had never been to the gym, and the only "healthy" things they consume are processed juice from the supermarket (also for promotional purposes) or ready Catering (for advertising as well).

And suddenly,sportswear becomes popular as well as diets from some catering company, or a new super (processed) juice, or exercise videos from a new video blogger.

But there is another side of fitness when it comes to fashion. For many, it has become fashionable to not eat gluten or processed food because they understand the meaning of it, and colorful sporty clothes from popular fitness companies promoted by sporty models, encourage to be fit. After all, fitness resolutions are reason for 1. purchasing a new sports outfit and shoes 2. a slimmer figure to show off 3. feeling better 4. getting on the path towards long-term effects in terms of body and health.

The different types of fitness apps, books and magazines related to a healthy lifestyle gaining popularity, as well as known ambassadors of fitness or cooking using natural products, are being promoted on the Internet at the speed of light.

Each person has an individual approach to fitness and sports fashion. Whether it's shopping in a comfortable outfit, or lounging at home in sweats without allowing them to see the light of day, or wearing sporty clothes every day because they fit into everyday life. But wearing fashionable shoes or a tracksuit will not have long-term effects. Sportswear has it in itself, that generally people prefer this style of wear because they are physically active and enjoy sports. And of course, this goes hand in hand with healthy eating, so this outfit choice is most suitable.

Promoting popular sports brands through a known model is certainly effective, because which woman would not want to look like that? For one, it is an ideal motivating her to exercise, for others it is like a mannequin showing the clothes, so they buy such leggings and sit in them on the couch.

In the 90s we had Cindy Crawford or Claudia Schiffer, in colorful costumes, on DVD recordings. Today, models like Karlie Kloss and Doutzen Kroes promote Nike, videos on YouTube, or popular gyms. They wear designer clothes, sip green juice, are fit. On the catwalks we see sneakers, in stores we go frantic at the sight of new sporty clothes collections, like Alexander Wang for H & M. But are we are fit or do we just consider it in style, like a new pair of shoes that will go out of fashion next year?
Alexander Wang x H&M

Victoria's Secret

Nike

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Your comments