11.24.2014

Instagram: narzędzie dla zabawy czy marketingu? (Instagram: a tool for fun or for marketing?)

Aplikacja Instagram powstała po to, aby użytkownicy dzielili się zdjęciami, mogli je polubić czy skomentować, mogli się nawzajem obserwować. Coraz więcej użytkowników tworzyło profile na Instagramie, dołączyły też firmy duże i małe. Dziś, mało kto, czy to osoba czy firma, jest bez profilu na Instagramie.

O co chodzi w tej Instagramowej obsesji? Dla niektórych, Instagram jest formą rozrywki, zastępując inne profile społecznościowe typu Facebook. Można pozostać kimś anonimowym, tworząc nazwę profilu inną niż pełne imię, tak samo utrudniając innym znalezienia nas. Jest to szansa na wrzucenie fajnych zdjęć, pochwalić się swoją umiejętnością robienia zdjęć, podzielić się fajnymi rzeczami z innymi, zebrać lajki, komentarze, followersów.Tak samo można się zainspirować zdjęciami innych użytkowników.

Natomiast dla innych, Instagram służy jako narzędzie marketingowe. Dla bloggerów, jest to okazja do wypromowania swoich postów, a dla firm - swoich produktów. Użytkownicy śledzą ulubione firmy czy blogi na Instagramie w celu otrzymywania regularnych powiadomień o nowych postach, przepisach, kolekcjach. Co prawda, na Instagramie zdjęcie nie działa jako przepustka do podlinkowanej strony, ale można go umieścić w komentarzu lub zwyczajnie, zaprosić na bloga podanego w profilu.

Dla mnie Instagram jest jedną z ulubionych aplikacji mobilnych. Uzależnia, i to bardzo. Szukam na nim inspiracji kulinarnych jak i modowych. Nie potrafię policzyć ile odkryłam na nim ciekawych książek, pysznych dań, jak i pomysłów na prezenty czy strój. Tak samo, uwielbiam wrzucać swoje zdjęcia gdyż kocham fotografię. Zazwyczaj jest to mieszanka potraw, wypieków, natury, elementów modowych... i mojego psa. Rzadko wrzucam zdjęcie w stylu "oto ja," choć lubię ciekawe ujęcia stroju czy nietypowe selfie.

Lubię w Instagramie to, że można być na czasie bez względu na lokalizację. Wiem, jaka temperatura jest w Nowym Jorku danego dnia, kto jest na okładce Glamour w USA, czy jakie nowe ciuchy ma Abercrombie w swojej kolekcji. Aplikacja łączy ludzi z całego świata. Można nie rozumieć co jest napisane pod zdjęciem, ale like jest uniwersalny. Można zobaczyć jedną książkę wydaną w przeróżnych językach, czy w jaki sposób nosi się najnowszy trend dookoła świata. 

Jedyna wada aplikacji? Fałszywi użytkownicy, którzy spamują komentarzami, lajkami (po czym je usuwają), i tagami "follow for follow," obserwując profil a potem rezygnując gdy nie otrzymają tego w zamian.
Instagram: a tool for fun or for marketing?

The Instagram app was created so that users could share their photos, like them or comment them, follow each other. More and more users created profiles on Instagram, and company large and small joined them. Today, hardly anyone, be it a person or a company is no profile Instagramie.

What is this obsession with Instagram all about? For some, Instagram is a form of entertainment, replacing other social networking profiles like Facebook. You can remain as someone anonymous, creating a profile name other than your full name, making it more difficult for others to find us. This is a chance for throwing nice photos online, showing off your photography skills, sharing cool things with others, gathering likes, comments, followers.Tak same can be inspired by photographs of other users.

But for others, Instagram is used as a marketing tool. For bloggers, this is an opportunity to promote  posts, and for companies - products. Users keep track of favorite companies or blogs on Instagram to receive regular notifications of new posts, recipes or collections. Even though Instagram images don't work as a gateway to a linked site, but you can put the link in a comment or just invite others to your  blog specified in the profile.

For me, Instagram is one of my favorite mobile applications. It's very addictive. I look for culinary and fashion inspiration there. I can not count how many interesting books, delicious dishes, as well as gift ideas and outfits I have found through Instagram. Likewise, I love to add my own pictures because I love photography. This is usually a mix of dishes, pastries, nature, elements of fashion ... and my dog. I rarely throw in a picture into the mix in the style of "this is me," but I like interesting outfit shots or unusual Selfies.

I like that on Instagram you can be up to date, regardless of location. I know what the temperature is in New York today, who is on the cover of Glamour in the US, or what new styles Abercrombie has in its collection. The application connects people from all over the world. You may not understand what is written under a photo, but the like is universal. You can see a book published in various languages, or how the latest trend is worn around the world.

The only drawback of the application? Fake users who spam comments, like pics (then unlike them), and tag with "follow for follow," following the profile and then unfollowing when not received in return.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Your comments