![]()  | 
| Place mat Home&You | 
Kiedyś, 
to było zwyczajnie słodkie, niewinne, dziecięce. Dziś, marki takie jak 
Reserved czy H&M ponownie wprowadzają naszych ulubionych bohaterów 
do swoich kolekcji. Powstają skarpetki, bielizna, t-shirty, bluzy z nimi
 na czele, z oznaką Disney. Jako dorośli już ludzie, kupujemy je.
Czy
 jest to nostalgia, powrót do dzieciństwa? Być może. Ale patrząc na 
zmieniającą się modę i chęć wyróżnienia się ubiorem na ulicy, ryzykujemy
 zakładając bluzę z łapami Mickey, czapkę z jej uszami, czy t-shirt z 
nadrukiem w stylu vintage. 
Moschino stworzyło 
kolekcję nawiązująca do McDonalda, tak więc inne firmy prezentują 
kolekcje słodkie, dziecinne naiwne, lecz jednocześnie bezpieczne na co 
dzień nie tylko dla miłośników mody ulicznej.
Oprócz
 mody, w sklepach takich jak Home & You znajdziemy kubki, fartuszki 
czy podkładki na stół z myszką Mickey lub Minnie. Ostatnio podczas 
zakupów w supermarkecie zaopatrzyłam się w przesłodki kubek M&M's w 
zestawie z cukierkami. Cała kolekcja to sześć kubków, z każdym 
M&M'sem. Może posiadanie takich drobiazgów kuchennych nie pasuje dla 
miłośników spójnego stylu, np. prowansalskiego gdzie każda rzeczy jest w
 kolorze białym, beżowym i nic poza tym. 
Ubrania
 jak i inne bibeloty z naszymi ulubionymi bohaterami bajek nie są 
obciachowe - są modne bo były i są częścią nas, są klasyczne. Reklamy z gadającymi 
M&M'sami zna każdy, a kto był na Times Square w Nowym Jorku czy w 
Disney Landzie zapewne ma zdjęcie z bohaterem czyli człowiekiem w 
przebraniu bohatera. To nie świadczy o niedojrzałości czy próbie 
pozostania dzieckiem, to świadczy o otwartości i zmierzaniem się z 
przeszłością jak i z teraźniejszością.
Nie 
założyłabym t-shirtu z Hello Kitty bo to nie za moich czasów, i to nie 
klasyka, ale Myszka Minnie, owszem. Na ulicy zachwyciły mnie legginsy 
szare z czarnymi z printem na całości, a były to czarne uszy myszki 
Mickey. Już dziś planuję wizyty w nowojorskich sklepach Disney oraz 
M&M's, i nie skończą się bez zakupu słodkich drobiazgów.
Trend: A bit of sweetness in the form of animated characters
My childhood brings to mind memories of Sunday trips with my 
parents to brand stores on Fifth Avenue, such as the Disney Store, Coca 
Cola store or Warner Bros. store. These stores no longer exist, although
 there is a Disney store in Manhattan but in another place. As a child 
growing up in the 90s in New York, my entertainment was composed of 
Disney cartoons and Warner Bros., before the world of fairy tales 
changed beyond recognition. I loved the Dalmatians, Lola from Bugs Bunny
 or Tweety. And as a child, I surrounded myself with notebooks, clothes,
 and utensils featuring these characters. 
Once,
 it was just sweet, innocent, childlike. Today, brands such as Reserved 
or H & M introduce our favorite characters to their collections. 
They feature socks, underwear, t-shirts, sweatshirts with them, and with
 a Disney tag. And as adults, we buy them. 
Is 
it nostalgia, a return to childhood? Perhaps. But looking at the 
changing fashions and the desire to stand out on the street, you take 
the risk and wear a sweatshirt with Mickey paws or a hat with Mickey 
ears, or a t-shirt a character printed on in vintage.  
Moschino
 created a collection resembling McDonald's, as other companies showcase
 collections of sweet, childish, naive fashions, which at the same time 
are safe for every day, and not only for lovers of street fashion. 
In
 addition to fashion, stores such as Home & You sell mugs, aprons, 
or place mats with Mickey or Minnie Mouse. Recently while shopping at 
the supermarket I bought a sweet M & M's mug with candy inside. The 
collection consists of six cups, for each M & M's color. Maybe 
having such kitchen accessories doesn't with in with lovers of coherent 
style, for example, Provence where every thing is in white, beige and 
nothing else. 
Clothes and other trinkets 
featuring our favorite fairy tale characters are not lame - they are 
trendy because they were and are a part of us, they're classics. 
Everyone knows the ads with talking M & M's, and whoever was in 
Times Square in New York or at Disney Land probably has a picture with 
an animated hero, i.e. a person disguised as a hero. This is not an 
indication o immaturity or an attempt to remain a child, it testifies to
 the openness and connection of the past to the present. 
I
 wouldn't necessarily wear a t-shirt with Hello Kitty because it's not 
from my time, and it's not a classic, but Minnie Mouse, yes. On the 
street, I was impressed with gray leggings with black print all over 
them in the form of black Mickey Mouse ears. Today, I'm already planning
 to visit the Disney store and M&M's stores in New York, and don't 
plan on exiting them without buying something sweet to take home.






















Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Your comments