5.08.2014

Dziennikarstwo modowe: nowoczesne ale nadal klasyczne (Fashion journalism: modern but still classic)

http://media2.pl/telekomunikacja/95809-Wysokie-Obcasy-Extra-teraz-takze-na-iPhone.html
Nowoczesny świat jest jedną wielką zagadką. Jeszcze kilka lat temu, dziennikarstwo istniało głównie na papierze a w powietrzu wisiało pytanie - czy prasa przetrwa? Jeśli chodzi o czasopisma kobiece, to ratują je reklamy, ale nie tylko. Aplikacje mobilne i inne możliwości dostępne przez Internet umożliwiają im publikowanie i rozpowszechnianie informacji w szybki, ciekawy i multimedialny sposób. 

Już nie wszystko skupia się na wersji drukowanej, bo doszły do tego strony internetowe, profile w portalach społecznościowych, różnego rodzaju zdjęcia, filmy, gify, itp. Czasopismo które nie istnieje w Internecie, nie ma szansy na przebicie, a nawet można powiedzieć, że nie istnieje w ogóle. To samo można powiedzieć o firmach, które nie dbają o social media. Dlatego dziś widzimy oferty pracy na stanowiska, które kiedyś pewnie byśmy wyśmiali. Co, manager social media? Dziś wiele czasopism i firm ma ludzi od social media i wszystko się ciągle rozwija w tym kierunku. Dziś dba się o mobilne wersje stron oraz o obecność w portalach społecznościowych. 

Mobilna strona H&M na Android, https://play.google.com/store/apps/details?id=com.hm
Posiadacze smartfonów i tabletów, a jest nas coraz więcej, doceniają wersje mobilne ulubionych stron internetowych, dzięki którym treści ładują się szybko i bezbłędnie. Dobrym przykładem jest mobilna strona H&M, które pozwala na oglądanie produktów według kategorii, bez używania zoom. Niektóre strony tworzą swoje aplikacje, dzięki którym użytkownik ma dostęp do większej ilości informacji, bez wchodzenia w przeglądarkę i otwierania kolejnej zakładki.

Czasopisma takie jak ELLE mają świetnie dopracowane strony. Mimo tego, że czasopismo dobrze prosperuje w wersji papierowej, regularni czytelnicy wersji papierowej lub nawet ci którzy jej nie kupują, mogą poczytać inne, świeższe informacje na stronie. Czasopismo, wiadomo - wychodzi raz w miesiącu, a materiały są wysyłane do druku jeszcze wcześniej. Dzięki stronie internetowej, można być bardziej na czasie. Najlepiej jest czytać obie wersje gdyż wiadomo, że w czasopiśmie znajdują się artykuły w pełnej wersji. No i nie ma jak zapach świeżo wydanego czasopisma i możliwość trzymania go w ręku przy śniadaniu czy jadąc autobusem.
Strona Elle.pl
Profil Instagram ELLE
Aplikacje takie jak Instagram, Pinterest, Facebook czy Twitter są świetnym źródłem na rozpowszechniane informacji, zwłaszcza Instagram. Użytkownicy mogą śledzić ulubione czasopisma, redaktorów, stylistów, i widzieć na bieżąco co dzieje się za kulisami, gdzie odbywa się sesja do nowego numeru, co miała na sobie stylistka, i co jest modne. Można polubić, skomentować, czy tagować swoje zdjęcia np. z ulubionym czasopismem. Dla kogoś chcącego wkręcić się w świat mody czy świat czasopism, jest to szansa na wykazanie się lub zdobycie wiedzy.

Czy Internet jest zagrożeniem dla czasopism? Raczej nie. Blogerki, choć niektóre prowadzą dość ciekawe blogi, nie mają tej wiedzy co redaktorzy dużych czasopism, i oferują jedynie ładne zdjęcia. Strony internetowe o modzie nie są też taką konkurencją, patrząc na to, jak rozwinięte strony czy blogi mają czasopisma takie jak ELLE, Glamour czy InStyle. Dodać do tego portale społecznościowe i można uznać, że zagrożenie nie stoi na ich drodze, a raczej, nowoczesny świat nawet pomoże im przetrwać dłużej i lepiej!

Fashion journalism: modern but still classic
 
The modern world is one big mystery. Just a few years ago, journalism existed only on paper while the question lingered - will magazines survive? When it comes to women's magazines, they're saved by advertisement, but not just that. Mobile apps and other opportunities on the web allow them to publish and share information in a quick, interesting and multimedia way.

Not everything is focused on print anymore, because of websites, social media profiles, different types of images, videos, gifs, etc. A magazine which doesn't exist online, doesn't have a good chance for survival. The same could be said about companies who disregard social media. That's why today we see job offers which we would have laughed at just a few years back. A social media manager, really? Today, many companies and magazines have social media specialists and make sure everything evolves in that direction. It's important to keep websites and social media portals updated.

Smartphone and tablet owners, and there are more and more of us each day, appreciate mobile versions of their favorite pages, thanks to which, the content loads quickly and without any errors. A good example of this is H&M's mobile version, which allows for easy product browsing by category without having to zoom in. Some websites create their own apps, thanks to which users have access to more content without having to enter a web browser and open a new window.

Magazines like ELLE have great pages. Even though the paper version of the magazine is doing quite well, regular readers or even those who don't buy the magazine, can read other, fresher content online. Magazines, obviously, are published once a month, while materials are sent to print even earlier. Thanks to websites, you can have the freshest news. It's best to read both versions since not all content is online in full length. And there's nothing like the smell of a freshly published magazines and the ability to hold it during breakfast or while riding the bus.

Apps like Instagram, Pinterest, Facebook or Twitter are excellent sources for sharing information, especially Instagram. Users can follow their favorite magazines, editors,stylists and stay up to date with what's happening behind the scenes or at photo shoots, see what editors are wearing, and stay on top of trends. You can like, comment or tag your own photos with a hashtag relating to the magazine. For someone wanting to get into fashion or magazines, this is a chance to show off or learn something new.

Is the web a threat to magazines? Absolutely not. Bloggers, though some have quite interesting blogs, don't have the same knowledge as editors of large magazines, and offer mainly nice photos. Fashion websites don't stand a chance against official websites or blogs of magaznes, like ELLE, GLamour or InStyle. Add on social media sites to that and it's safe to say, that there's no threat standing in their way, but even better, the modern world will help them survice longer and better!