9.24.2014

Pozytywna metamorfoza marki Aeropostale i królowanie w social mediach (The positive transformation of Aeropostale and its social media reign)

http://www.markmenzie.com/tag/campaign/
Aeropostale kojarzy mi się z college'm. T-shirty i bluzy w landrynkowych kolorach z ogromnym logo marki na przodzie nosili uczniowe i studenci pobliskich szkół i uczelni w Nowym Jorku. Marka była dostępna, była tania, była top.

Sama pamiętam jak oglądałam w sklepie bluzy z kapturem z małpą i wielkim logo, w kolorze jasno-turkusowym, bo fajnie było mieć coś z Aeropostale. Do tego japonki, szorty w kratkę, zwykłe topy, i czas na wakacje!

Dziś Aeropostale ma kolekcje bardziej prestiżowe, jakby dorosła wraz ze swoimi klientami. Sama nie wiedziałam, kiedy nastąpiła ta transformacja.

Aeropostale konkuruje z droższymi markami Abercrombie czy American Eagle. Od długiego czasu, mają podobne kolekcje i kampanie reklamowe, przedstawiające amerykańskich wyluzowanych nastolatków, dla których marki są skierowane. Są to ludzie zazwyczaj w wieku studenckim, czyli 18-23.

Kończąc studia, zrezygnowałam z noszenia logo Aeropostale oraz landrynkowych kolorów. Po wyjeździe z USA, nie odwiedzałam tych sklepów, nawet w internecie. Dostałam kilka rzeczy tej marki w prezencie w ostatnich miesiącach, ale nadal nie zaglądałam do sklepu. Do czasu.

Trafiłam ponownie na markę poprzez Instagram, gdy rozpoczęła się moja miłość do tej aplikacji, dzięki której czerpię inspiracje modowe, żywieniowe, fitness, urodowe i podróżne. Profil Aeropostale jest jednym z najpopularniejszych profilów sklepów w USA.

Marka dodaje zdjęcia swojej kampani, codziennie postuje propozycje strojów, które lubi kilkadziesiąt tysięcy ludzi. Poza tym, wrzuca czasem zdjęcia użytkowników w ubraniach Aeropostale, oraz inne inspiracje jak jedzenie czy widoki.

Widać, że marka się rozwija, nie tylko w dziedzinie social media. Śledzi jej profil.... osób, a ubrania są stonowane, ładne, na co dzień, upodabniają się do popularnego H&M czy Zary. Są bez logo, choć można kupić t-shirty z fajnym napisem czy z napisem Aero. 

Zaglądając na stronę, znalazłam mnóstwo rzeczy dla siebie, nawet jeśli "wyrosłam" z tej marki. Cenię rzeczy jakościowo dobre, a Aeropostale nie oszczędza na jakości. Podoba mi się styl marki sporty chic. Nie ma tam rzeczy biurowych, choć można łączyć pojedyncze elementy, jak np. topy czy ciemne dżinsy, z innymi i stworzyć elegancki look. 

Jest to także przykładem tego, jak działa social media. Kiedyś, nie było takich narzędzi jak Instagram, Twitter czy Pinterest, a dziś, marki znane czy mniej znane mogą je wykorzystywać do promowania własnych rzeczy. Aeropostale nie jest marką numer jeden w Stanach. Ale profil Instagram - zyskał popularność szybko. A w jaki sposób? Poprzez posty z fajnymi propozycjami strojów.

Mi się podoba. Marka Areopostale przeszła totalną metamorfozę. Dobrze, że na lepsze.

P.S. Marka chwali się najnowszą kampanią pt. "Czy jesteś tą samą osobą, którą byłeś w zeszłym roku? Ty się zmieniłeś, my się zmieniliśmy," nawiązując do swoich zmian, ale o tym w innym poście :).


The positive transformation of Aeropostale and its social media reign 

Aeropostale reminds me of college. T-shirts and sweatshirts in pastel and bright colors with a huge brand logo on the front were wore by students of nearby schools and colleges in New York City. The brand was widely available, it was cheap, it was on top. 

I remember looking at hoodies in the store in a light turquoise color with a monkey and a big logo on the front, color light turquoise. It was nice to have something from Aeropostale. Add in some flip-flops, plaid shorts, plain tanks, and it's vacation time! 

Today, Aeropostale has more prestigious collections as if the brand grew up with its customers. I didn't even realize when this transformation occurred. 

Aeropostale competes with more expensive brands Abercrombie and American Eagle. For a long time, the three brands have had similar collections and advertising campaigns featuring cool American teenagers, for which brands these brands are addressed. These people are usually college students aged 18-23. 

Graduating from college, I stopped wearing Aeropostale logos and loud colors. After leaving the United States, I stopped visiting these stores, even on the internet. I got a few things as a gift in recent months, but still have not looked in to the store. Until now. 

I came back to the brand through Instagram, around the time when my love for the app started, through which I draw inspiration related to fashion, nutrition, fitness, beauty and travel. Aeropostale's profile is one of the most popular retail profiles on Instagram in the United States. 

It features campaign photos and daily outfit ideas that tens of thousands people like. Additionally, it sometimes features users' photos with Aeropostale clothing, and other inspiration like food and landscapes. 

It's evident that the brand is growing, not only in the field of social media. Its profile is followed by .... people, and the clothes are now more subdued, pretty, for every day, becoming similar to the popular H & M or Zara. There are no logos, although you can buy t-shirts with cool graphics or "Aero" designs.

Looking at the website, I found a lot of things I love, even if I "grew out" of the brand. I appreciate good quality stuff, and Aeropostale does not save on quality. I like the sporty chic style of the brand. There is no office stuff, but you can combine individual elements, such as tops or dark jeans, with other pieces and create an elegant look. 

It is also an example of how social media works. Back then, there were no tools like Instagram, Twitter or Pinterest, and today, popular and less popular brands can use them to promote their stuff. Aeropostale is not the number one brand in the United States. But its Instagram profile gained popularity quickly. And in what way? Through posts with cool outfit ideas. 

I like it a lot now. The Areopostale brand has undergone a total metamorphosis. Thankfully, for the better.

P.S. The brand shows off its latest campaign titled "Are you who you were a year ago? You've changed, we've changed" to highlight its recent changes, but more about this in a separate post.

Before
http://blogitoutb.com/wp-content/uploads/2010/04/aero1.jpg
http://www.bloomberg.com/image/iAsN6YQ4w3gs.jpg

http://blog.chron.com/shopgirl/files/legacy/archives/45987-hi-RealTeens.jpg
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEihj7iYIAdSovZWs0gb8ZRQ7Smh5Ynfg_wTIKBowwSNz4wYspg4RkMV2zR55Lp4mXXqXELeBWCesH0EVPV4tJZ9mN1Gh9j5OHluZYY-RxyE9x_6kSUVkpIivcTvi8dhyphenhyphenGX0FMw3N29Pu_A/s1600/aeropostale-fall-2010-3-thumb-472x315-47301.jpg
After


http://www.godubai.com/citylife/press_release_page.asp?pr=85245
http://www.businessoffashion.com/2014/08/aeropostale-rehires-former-ceo-julian-geiger.html
4 images - Aeropostale Instagram



http://www.forbes.com/sites/clareoconnor/2014/08/19/why-aeropostales-desperate-ceo-hire-wont-save-teen-retailer/

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Your comments