7.17.2014

Michael Kors - koniec ery czy niekończąca się klasyka? (Michael Kors - the end of an era or neverending classics?)


Michael Kors - marka tak pożądana przez fashionistki z całego świata. Na mojej liście zakupów znajduje się klasyczna torba oraz złoty zegarek. Nie dlatego, że każdy chce je mieć, ale dlatego, że widziałam je z bliska. Ich wykonanie oraz fakt, że są klasyczne, pokazują, że rzeczy Michael Kors są warte swojej ceny.

Ostatnio Business of Fashion napisał, że marka powoli traci na wartości gdyż sprzedaże spadają a rabaty są coraz większe. Analitycy zastanawiają się, czy era marki Michael Kors już się skończyła? 

Był szał, i już go nie ma - czy tak nie jest z każdą marką? Niektóre rzeczy, takie jak torebka Chanel 2.55, czy baletki Tory Burch, czy trencz Burberry pozostają z nami na zawsze. Należą do rzeczy klasycznych, których kobiety ciągle pragną. One nigdy nie wyjdą z mody.

Michael Kors oferuje torebki, zegarki, buty, akcesoria i ubrania. Zegarek 100 Series został stworzony po to, aby walczyć z globalnym głodem. Za każdy sprzedany zegarek, 100 głodzących dzieci otrzymuje posiłki, a tych posiłków zostało wydanych już ponad 5 milionów. 

Marka Michael Kors została stworzona przez nowojorskiego projektanta o tym samym imieniu (choć urodzony jako Karl Anderson Jr.). Znany był z tego, że tworzył sportową odzież dla kobiet. Pierwsza kolekcja powstała w 1981 roku w sklepach takich jak Bloomingdale's, Bergdorf Goodman i Saks Fifth Avenue. Po kilku latach zbankrutował, ale powrócił, i to w nowej odsłonie.

W 2004 roku powstały linie MICHAEL Michael Kors oraz KORS Michael Kors, wraz z kolekcją Michael Kors z wybiegu. MICHAEL to linia torebek, butów, oraz ubrań na co dzień, KORS to linia butów i dżinsów. Dziś Kors ma swoje butiki m.in w Nowym Jorku, Beverly Hills i Chicago. Jego kreacje noszą największe gwiazdy takie jak Jennifer Lopez, Heidi Klum, Gwyneth Paltrow, a nawet i Michelle Obama. Jego fortuna jest warta ponad miliard dolarów.

Obecna kolekcja jesienna to połączenie wygody i życia w mieście. Jest dużo czerni, szarości, frędzli, futra. Kolekcja MICHAEL to okazja do wzięcia naturalnego piękna natury i wniesienia go do miasta. Są w niej ciepłe swetry, miękki zamsz, kapelusze, czy ciężkie kozaki. 

Torebki i akcesoria pozostają niezmienne od wielu sezonów. Swoim klasycznym torbom dodał koloru takiego jak zielony, złoty czy pomarańcz, lub motywu moro lub wzoru skóry krowy. Zegarkom nadał modny tego lata kolor złota oraz różowego złota, znanego także jako szampan.

Mi osobiście podobają się klasyczne torby MICHAEL Michael Kors w kolorze czarnym lub granatowym, głównie te trzy kształty poniżej. Zegarki, choć duże i w stylu boyfriend, też zachwycają swoim precyzyjnym designem. Nawet strój sportowy dostałby odrobinę eleganckiego uroku z takim zegarkiem. 

Lecz jeśli kupować Michael Kors, to tylko w Nowym Jorku, gdyż ceny u nas w Polsce są znacznie zawyżone. Szał w USA może i przeminął na jakiś czas, ale u nas nadal trwa. Z szałem czy bez, klasyka zawsze pozostanie klasyką, niezależnie od marki. A Michael Kors przetrwa, wraz z Chanel, YSL czy Gucci.


Michael Kors - the end of an era or neverending classics?

Michael Kors - a brand so sought after by fashionable women from around the world. A classic bag and gold watch are on my wishlist. Not because everyone wants it, but because, I saw them up close. Their design and the fact, that these are classics, shows, that Michael Kors items are worth their value.

Recently, the Business of Fashion wrote, that the brand is slowly losing its stock value as sales drop and discounts get even bigger. Analysts wonder, is the era of the Michael Kors brand already over?

There was craziness surrounding it and then it ended - but doesn't that happen with every brand? Some items, like the Chanel 2.55 bag, or the Tory Burch flats, or a Burberry trench coat remain with us forever. They belong to the list of classics, which women always want. They never go out of style.

Michael Kors offers bags, watches, shoes, accessories and clothes. The 100 Series watch was designed to fight global hunger. Each sold watch gives meals to 100 hungry kids, and there were already 5 million meals given out.

The Michael Kors brand was created by New York City designer of the same name (though born as Karl Anderson Jr.) He was known for designing women's sportswear. His first collection was created in 1981 and appeared in stores like Bloomingdale's, Bergdorf Goodman and Saks Fifth Avenue. After a few years, he went bankrupt, but returned and in a big, better way.

In 2004, the MICHAEL Michael Kors and the KORS Michael Kors lines were created along with the Michael Kors runway collection. MICHAEL is a line of handbags, shoes, and daywear, while KORS is a line of shoes and jeans. Today, Kors has his own boutiques in cities like New York, Beverly Hills or Chicago. He dresses the biggest names like Jennifer Lopez, Heidi Klum, Gwyneth Paltrow and even Michelle Obama. His fortune is worth over a billion dollars. 

The current collection for fall is a combination of comfort and life in the city. There's a lot of black, grey, fringe, and fur. The MICHAEL collection is a chance to bring the natural beauty of country into the city. It features warm sweaters, soft suede, hats, and heavy boots.

Bags and accessories remain the same from season to season. He gave his classic bags new life by adding colors like green, gold or orange, or prints like camo or cowskin. Watches are in this seasons popular gold shade and pinkish gold, also known as champagne.

I personally like the classic MICHAEL Michael Kors bags in black or navy, mostly in the three styles below. The watches, though big and boyfriend-style, also stun with their precise design. Even a sporty outfit would get an elegant appeal with such a watch.

But when buying Michael Kors, then only in New York, since prices here in Poland are much higher. The craziness in USA may have calmed down for a while, but here, it remains. Popular or not, classics will always be classics, regardless of the brand. And Michael Kors will survive, along with Chanel, YSL and Gucci.
Image source: MichaelKors.com