6.01.2014

Moda z Allegro - jak z nią jest naprawdę?

Inspiracje.allegro
Kilka lat temu o istnieniu serwisu Allegro wiedziałam od bliskich, którzy zachwycali się kupnem oryginalnych markowych ubrań takich jak Abercrombie, Aeropostale czy Ecko, po niskich cenach. W końcu nadszedł ten dzień - Allegro sprawdziłam i ja! Na początku szukałam tam “tańszych” rzeczy takich jak legginsy czy etui do telefonu, ale z czasem, zakochałam się w tym serwisie i mogę śmiało stwierdzić, że “zakupy, zaczynam od… Allegro,” zwłaszcza od wciągającego serwisu Inspiracje.allegro.
Czy uzależniłam się? Raczej nie. Co prawda dokonałam sporo zakupów na Allegro, modowych i nie tylko, ale szukając czegoś konkretnego w sieci, często trafiam właśnie pod ten adres. Moim zdaniem, można kupić naprawdę fajne rzeczy, unikatowe, i dosyć tanie. Czy są gorszej jakości? Owszem, znajdą się i takie. Jedne legginsy tuż po założeniu porwały mi się, drugie zaś (kupiłam dwa kolory z tej samej aukcji) były jak dziecięce i się zwyczajnie nie mieściłam w nie. Spódnica też raz lekko się podarła, ale zaczepiłam nią wysiadając z auta, mój błąd. Kupowałam różne rzeczy - buty Reebok, trampki, szorty ażurowe, legginsy lateksowe, spódnica skórzana, kilka body, biżuterię, zegarki, i na te rzeczy narzekać nie mogę. Do dziś je noszę i nie uważam ich za tanią chińszczyznę z bazaru. Traktuję te rzeczy jak unikalne części ubioru nie do znalezienia w pobliskich sklepach, a na pewno nie w tych cenach. Dzięki Allegro, mogę łączyć rzeczy z sieciówek z tymi rzadziej spotykanymi na ulicy.

Mój najdroższy zakup? Głęboki oddech… jeszcze nie dotarł. Są to buty sportowe, od dawna wymarzone, ale będę mogła się nimi pochwalić gdy przesyłka dojdzie (na razie pozostała mi nadzieja, że rzeczywiście dojdzie, patrząc na to, ilu jest oszustów na tym świecie.) Ale poza tym zakupem, były to też buty sportowe wylicytowane w ostatniej sekundzie na aukcji. Kobieta sprzedawała nowe buty z powodu niezadowolenia z prezentu, ja zaś od dawna szukałam właśnie tych Reeboków, i pokonałam kilka osób w ostatniej chwili, żeby je zdobyć. W sklepie zapłaciłabym dwa lub trzy razy tyle, o ile byłyby w ogóle dostępne.

Wniosek? Aukcje co prawda wymagają czasu i cierpliwości. Trzeba liczyć się z tym, że ktoś nas przebije lub że cena się podniesie za wysoko. Lecz są zawsze bezpieczne opcje Kup teraz, które pozwalają na kupno tego, czego tylko zapragniemy. Jak zaufać? Moim zdaniem, warto przeczytać opis danej aukcji, zobaczyć komentarze, porównać kiedy zostały wystawione komentarze (np. ostatnio szukając droższego zakupu napotkałam się na podejrzaną aukcję - ktoś kupił buty markowe, z dostawą trzytygodniową, i tego samego dnia wystawił komentarz - “buty świetne, wszystko przebiegło pomyślnie.) Spotkałam się też z tym, że obserwowana aukcja nagle została usunięta przez pracownika Allegro i dziękowałam samej sobie lenistwa, które powstrzymało mnie przed kliknięciem spontanicznie na Kup teraz, gdyż pewnie nie zobaczyłabym ani zakupu, ani pieniędzy.

Kiedyś biorąc udział w konkursie pewnego czasopisma (niestety, nie wygrałam) odpowiadałam na pytanie dotyczące modowych zakupów w serwisie Allegro i ich przewadze nad tradycyjnym chodzeniem po sklepach:

Uwielbiam Allegro i trochę się uzależniłam od zakupów modowych w tym serwisie (co przyzna nawet mój listonosz, który twierdzi, że "za dużo czasu spędzam w Internecie", przynosząc mi kolejne przesyłki). Lubię szukać modowych inspiracji na Allegro ponieważ nie muszę zachodzić do sklepów aby coś znaleźć, tylko wpisuję daną rzecz, i serwis mi ją znajduje. Mogę widzieć także co kupują inni gdy sortuję wyniki według popularności. Jest duży wybór wszystkiego, rozmiar zawsze jest dostępny, i ceny są przyzwoite. Dodatkowo, można szukać inspiracji Dla Niej gdy mamy wolną chwilę i chcemy coś kupić ot tak, sobie lub na prezent. Mija kilka dni, a przesyłka jest u mnie. Szybko, komfortowo, wygodnie. Ostatnio np. spodobały mi się spódniczki tiulowe, nie z chęci zamienienia się w księżniczkę, ale w celu łączenia takiej spódniczki z baletkami i skórzaną ramoneską. Zajrzałam na Allegro, a tam do wyboru, do koloru! Nadal nie podjęłam decyzji... który kolor wybrać? Czy jest Święto, czy pada deszcz, czy jest bezsenna noc - Allegro jest zawsze czynne i dostępne, a propozycji nie brakuje. I wiem, że pomimo wahań, nikt mi tych spódniczek nie wykupi. W fajny sposób można łączyć rzeczy z sieciówek z tymi z Allegro. Moim zdaniem, nie są to rzeczy gorszej jakości pomimo ceny, lecz są oryginalne, rzadziej spotykane na ulicy.

Dzisiaj, próbując uniknąć popołudniowej drzemki, poszukałam nowych inspiracji na Allegro. Jak to dobrze, że jest nowy miesiąc, i (prawie) cała wypłata na koncie. Za oknem coraz cieplej (no, powiedzmy), pora zaś odświeżyć nieco (wypchaną już po brzegi) szafę i ruszyć na polowanie… nowych modowych rzeczy z Allegro, oczywiście. Problem w tym, że jest tego wszystkiego tyle do wyboru, że czasem aż nie sposób wybrać!