Nike |
Dla niektórych, zwłaszcza
z dużą ilościach followersów na portalach społecznościowych, nie ma nic
trudnego w promowaniu prezentu od popularnych firm sportowych, jak Nike
czy Adidas. Dla firmy, to jest rodzaj efektywnego marketingu czy PR. Przysyłają
buty, które ich nic nie kosztują, blogerce za darmo, ona robi w nich
zdjęcia, i natychmiast lajkuje te zdjęcia kilkaset czy nawet tysiąc
osób, pytając gdzie takie można kupić, bo są fajne, bo ona ma je na
sobie, a idolki też takie chcą. Dla firmy, to jest cel osiągnięty.
Rośnie sprzedaż. Dla blogerki, promowanie zdrowego wizerunku też
wychodzi na dobre, nawet jeśli na siłowni nigdy w życiu nie była, a
jedyne zdrowe rzeczy jakie spożywa to przetworzony sok z supermarketu
(też w celach promocyjnych) czy gotowy catering (też reklama).
I
nagle robi się głośno, że ciuchy sportowe są na topie, jak i diety
jakiejśtam firmy cateringowej, czy nowy super (przetworzony) sok, czy ćwiczenia nowej
videoblogerki.
Ale jest też inna strona
fitnessu jeśli chodzi o modę. Dla wielu, modne stało się niejedzenie
glutenu czy przetworzonych rzeczy bo wiedzą co to naprawdę oznacza dla zdrowia, a kolorowe dopasowane ubrania firm,
promowane przez wysportowane modelki, tym bardziej zachęcają do
fitnessu. W końcu fitnessowe postanowienia to powód do 1. zakupu nowego
sportowego stroju i butów 2. zaprezentowania smukłej sylwetki 3.
lepszego samopoczucia 4. wkroczenia na drogę efektów długotrwałych,
jeśli chodzi o ciało i zdrowie.
Powstały
różnego typu aplikacje fitness, książki i gazety związane ze zdrowym
trybem życia cieszą się popularności, a znane ambasadorki fitnessu czy
gotowania używając naturalnych produktów, wypromowały się w internecie z
prędkością światła.
Każda osoba ma
indywidualne podejście do fitnessu czy mody sportowej. Czy jest to
zrobienie zakupów w wygodnym stroju, czy wylegiwanie się w domu w
dresach nie pozwalając na to aby taki strój ujrzał światło dzienne, czy
noszenie ubrań na co dzień bo pasują do codziennego życia. Lecz noszenie
modnych butów czy dresu nie przyniesie długotrwałych efektów. Moda
sportowa ma to do siebie, że zazwyczaj osoby preferujące taki styl
ubioru, są aktywne fizycznie czy lubią sport. A do tego, często są też
zwolennikami zdrowego jedzenia, więc wybór stroju jak najbardziej
pasuje.
Promocja popularnych marek sportowych
poprzez znane modelki jest na pewno skuteczna, bo która kobieta nie
chciałaby tak wyglądać? Dla jednej jest to ideał dodający motywacji do
ćwiczeń, dla innych jest to niczym manekin do pokazywania ubrań, więc
kupują takie legginsy i siedzą w nich na kanapie.
W
latach 90 mieliśmy Cindy Crawford czy Claudia Schiffer, w kolorowych
strojach, na nagraniach DVD. Dziś modelki takie jak Karlie Kloss czy
Doutzen Kroes promują Nike, filmiki na YouTube, czy siłownie. Noszą
markowe ciuchy, popijają zielone soki, są fit. Na wybiegach widzimy
sneakersy, w sklepach szalejemy na widok nowych kolekcji sportowych, jak
Alexander Wang for H&M. Ale czy jesteśmy fit, czy po prostu jest to
dla nas modne, jak nowa para butów, które za rok wyjdą z mody?
Fashionable fitness - promoting clothes, or health?
In recent times, sporty fashion quickly spread, becoming mainstream. Today we wear leggings, sneakers, sweatshirts, not just to the gym or when biking, but every day. It has become "fashionable" to be fit, as evidenced by the growing popularity of such posts on blogs and social media. The question is, however, whether it is fashionable to dress in sportswear and promote it, or to actually promote a healthy lifestyle.
For
some, especially with large amounts of followers on social networks,
there is nothing difficult in promoting gifts from popular sports
companies like Nike and Adidas. For the company, this is an effective
kind of marketing or PR. They send over shoes that do not cost them
anything, the blogger gets them for free, takes pictures in them, and
immediately these pictures are liked by a few hundred or even a thousand
people asking where they can buy them, because they are cool, because
she's wearing them, and her idols want them. For a company, the goal is
achieved. Sales grow. For bloggers, promoting a healthy image is also a
good thing, even if they had never been to the gym, and the only
"healthy" things they consume are processed juice from the supermarket
(also for promotional purposes) or ready Catering (for advertising as
well).
And suddenly,sportswear becomes popular
as well as diets from some catering company, or a new super (processed) juice, or exercise videos from a new video blogger.
But
there is another side of fitness when it comes to fashion. For many, it
has become fashionable to not eat gluten or processed food because
they understand the meaning of it, and colorful sporty clothes from
popular fitness companies promoted by sporty models, encourage to be
fit. After all, fitness resolutions are reason for 1. purchasing a new
sports outfit and shoes 2. a slimmer figure to show off 3. feeling
better 4. getting on the path towards long-term effects in terms of body
and health.
The different types of fitness
apps, books and magazines related to a healthy lifestyle gaining
popularity, as well as known ambassadors of fitness or cooking using
natural products, are being promoted on the Internet at the speed of
light.
Each person has an individual approach
to fitness and sports fashion. Whether it's shopping in a comfortable
outfit, or lounging at home in sweats without allowing them to see the
light of day, or wearing sporty clothes every day because they fit into
everyday life. But wearing fashionable shoes or a tracksuit will not
have long-term effects. Sportswear has it in itself, that generally
people prefer this style of wear because they are physically active and
enjoy sports. And of course, this goes hand in hand with healthy eating,
so this outfit choice is most suitable.
Promoting
popular sports brands through a known model is certainly effective,
because which woman would not want to look like that? For one, it is an
ideal motivating her to exercise, for others it is like a mannequin
showing the clothes, so they buy such leggings and sit in them on the
couch.
In the 90s we had Cindy Crawford or
Claudia Schiffer, in colorful costumes, on DVD recordings. Today, models
like Karlie Kloss and Doutzen Kroes promote Nike, videos on YouTube,
or popular gyms. They wear designer clothes, sip green juice, are fit.
On the catwalks we see sneakers, in stores we go frantic at the sight of
new sporty clothes collections, like Alexander Wang for H & M. But
are we are fit or do we just consider it in style, like a new pair of
shoes that will go out of fashion next year?
Alexander Wang x H&M |
Victoria's Secret |
Nike |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Your comments