http://www.markmenzie.com/tag/campaign/ |
Sama
pamiętam jak oglądałam w sklepie bluzy z kapturem z małpą i wielkim
logo, w kolorze jasno-turkusowym, bo fajnie było mieć coś z Aeropostale.
Do tego japonki, szorty w kratkę, zwykłe topy, i czas na wakacje!
Dziś
Aeropostale ma kolekcje bardziej prestiżowe, jakby dorosła wraz ze
swoimi klientami. Sama nie wiedziałam, kiedy nastąpiła ta transformacja.
Aeropostale
konkuruje z droższymi markami Abercrombie czy American Eagle. Od
długiego czasu, mają podobne kolekcje i kampanie reklamowe,
przedstawiające amerykańskich wyluzowanych nastolatków, dla których
marki są skierowane. Są to ludzie zazwyczaj w wieku studenckim, czyli
18-23.
Kończąc studia, zrezygnowałam z noszenia
logo Aeropostale oraz landrynkowych kolorów. Po wyjeździe z USA, nie
odwiedzałam tych sklepów, nawet w internecie. Dostałam kilka rzeczy tej
marki w prezencie w ostatnich miesiącach, ale nadal nie zaglądałam do
sklepu. Do czasu.
Trafiłam ponownie na markę
poprzez Instagram, gdy rozpoczęła się moja miłość do tej aplikacji,
dzięki której czerpię inspiracje modowe, żywieniowe, fitness, urodowe i
podróżne. Profil Aeropostale jest jednym z najpopularniejszych profilów
sklepów w USA.
Marka dodaje zdjęcia swojej
kampani, codziennie postuje propozycje strojów, które lubi kilkadziesiąt
tysięcy ludzi. Poza tym, wrzuca czasem zdjęcia użytkowników w ubraniach
Aeropostale, oraz inne inspiracje jak jedzenie czy widoki.
Widać,
że marka się rozwija, nie tylko w dziedzinie social media. Śledzi jej
profil.... osób, a ubrania są stonowane, ładne, na co dzień, upodabniają
się do popularnego H&M czy Zary. Są bez logo, choć można kupić
t-shirty z fajnym napisem czy z napisem Aero.
Zaglądając
na stronę, znalazłam mnóstwo rzeczy dla siebie, nawet jeśli "wyrosłam" z
tej marki. Cenię rzeczy jakościowo dobre, a Aeropostale nie oszczędza
na jakości. Podoba mi się styl marki sporty chic. Nie ma tam rzeczy
biurowych, choć można łączyć pojedyncze elementy, jak np. topy czy
ciemne dżinsy, z innymi i stworzyć elegancki look.
Jest
to także przykładem tego, jak działa social media. Kiedyś, nie było
takich narzędzi jak Instagram, Twitter czy Pinterest, a dziś, marki
znane czy mniej znane mogą je wykorzystywać do promowania własnych
rzeczy. Aeropostale nie jest marką numer jeden w Stanach. Ale profil
Instagram - zyskał popularność szybko. A w jaki sposób? Poprzez posty z
fajnymi propozycjami strojów.
Mi się podoba. Marka Areopostale przeszła totalną metamorfozę. Dobrze, że na lepsze.
P.S. Marka chwali się najnowszą kampanią pt. "Czy jesteś tą samą osobą, którą byłeś w zeszłym roku? Ty się zmieniłeś, my się zmieniliśmy," nawiązując do swoich zmian, ale o tym w innym poście :).
P.S. Marka chwali się najnowszą kampanią pt. "Czy jesteś tą samą osobą, którą byłeś w zeszłym roku? Ty się zmieniłeś, my się zmieniliśmy," nawiązując do swoich zmian, ale o tym w innym poście :).
The positive transformation of Aeropostale and its social media reign
Aeropostale reminds me of college. T-shirts and sweatshirts in pastel and bright colors with a huge brand logo on the front were wore by students of nearby schools and colleges in New York City. The brand was widely available, it was cheap, it was on top.
Aeropostale reminds me of college. T-shirts and sweatshirts in pastel and bright colors with a huge brand logo on the front were wore by students of nearby schools and colleges in New York City. The brand was widely available, it was cheap, it was on top.
I
remember looking at hoodies in the store in a light turquoise color with
a monkey and a big logo on the front, color light turquoise. It was
nice to have something from Aeropostale. Add in some flip-flops, plaid
shorts, plain tanks, and it's vacation time!
Today,
Aeropostale has more prestigious collections as if the brand grew up
with its customers. I didn't even realize when this transformation
occurred.
Aeropostale competes with more
expensive brands Abercrombie and American Eagle. For a long time, the
three brands have had similar collections and advertising campaigns
featuring cool American teenagers, for which brands these brands are
addressed. These people are usually college students aged 18-23.
Graduating
from college, I stopped wearing Aeropostale logos and loud colors.
After leaving the United States, I stopped visiting these stores, even
on the internet. I got a few things as a gift in recent months, but
still have not looked in to the store. Until now.
I
came back to the brand through Instagram, around the time when my love
for the app started, through which I draw inspiration related to
fashion, nutrition, fitness, beauty and travel. Aeropostale's profile is
one of the most popular retail profiles on Instagram in the United
States.
It features campaign photos and daily
outfit ideas that tens of thousands people like. Additionally, it
sometimes features users' photos with Aeropostale clothing, and other
inspiration like food and landscapes.
It's
evident that the brand is growing, not only in the field of social
media. Its profile is followed by .... people, and the clothes are now
more subdued, pretty, for every day, becoming similar to the popular H
& M or Zara. There are no logos, although you can buy t-shirts with
cool graphics or "Aero" designs.
Looking at the
website, I found a lot of things I love, even if I "grew out" of the
brand. I appreciate good quality stuff, and Aeropostale does not save on
quality. I like the sporty chic style of the brand. There is no office
stuff, but you can combine individual elements, such as tops or dark
jeans, with other pieces and create an elegant look.
It
is also an example of how social media works. Back then, there were no
tools like Instagram, Twitter or Pinterest, and today, popular and less
popular brands can use them to promote their stuff. Aeropostale is not
the number one brand in the United States. But its Instagram profile
gained popularity quickly. And in what way? Through posts with cool
outfit ideas.
I like it a lot now. The Areopostale brand has undergone a total metamorphosis. Thankfully, for the better.
P.S. The brand shows off its latest campaign titled "Are you who you were a year ago? You've changed, we've changed" to highlight its recent changes, but more about this in a separate post.
Before
P.S. The brand shows off its latest campaign titled "Are you who you were a year ago? You've changed, we've changed" to highlight its recent changes, but more about this in a separate post.
Before
http://blogitoutb.com/wp-content/uploads/2010/04/aero1.jpg |
http://www.bloomberg.com/image/iAsN6YQ4w3gs.jpg |
http://blog.chron.com/shopgirl/files/legacy/archives/45987-hi-RealTeens.jpg |
http://www.godubai.com/citylife/press_release_page.asp?pr=85245 |
http://www.businessoffashion.com/2014/08/aeropostale-rehires-former-ceo-julian-geiger.html |
4 images - Aeropostale Instagram |
http://www.forbes.com/sites/clareoconnor/2014/08/19/why-aeropostales-desperate-ceo-hire-wont-save-teen-retailer/ |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Your comments